شبکه

شرکت رایان پرتو باختر خود را متعهد به ارائه با کیفیت‌ترین و بهترین راهکارهای مهندسی شبکه می‌داند و با تجربه چندین سال فعالیت بالنده در زمینه مرکز داده، شبکه‌های محلی و شبکه‌های گسترده علاوه بر ارائه تجهیزات مرتبط خدمات وابسته به آن‌را نیز عرضه می‌نماید که برخی از این فعالیت‌ها عبارتند از:

  • طراحی، تأمین تجهیزات، راه‌اندازی و پشتیبانی اتاق سرور و مرکز داده

  • طراحی، تأمین تجهیزات، راه‌اندازی و پشتیبانی لینک‌های رادیوئی

  • طراحی، تأمین تجهیزات، راه‌اندازی و پشتیبانی شبکه‌های مبتنی بر کابل‌های مسی

  • طراحی، تأمین تجهیزات، راه‌اندازی و پشتیبانی شبکه‌های مبتنی بر فیبرنوری

  • اندازه‌گیری مقدار افت نقطه‌ای و نیز عیب‌یابی یک مسیر تار نوری با استفاده از دستگاه OTDR (Optical Time Domain Refectometer).

  • آنالیز کامل شبکه با استفاده از دستگاه تست Fluk DTX5000 شامل:

  • تست دقیق و کامل لایه فیزیکی شبکه شامل کابل، کیستون پریز، پچ پنل و...

  • تایید اصلی یا غیر اصلی بودن تجهیزات پسیو شبکه (کابل، کیستون، پچ پنل، پچ کابل)

  • استخراج متراژ دقیق کابل کشی‌ها گزارش اشکالات اتصالات پچ ‌پنل و کیستون

  • گزارش قطع بودن یا ضعیف بودن نحوه اتصال رشته‌های کابل به کیستون

  • گزارش وجود نویز و محل دقیق آن در مسیر کابل‌کشی

  • گزارش وجود کشش یا خمش بیش از حد و محل دقیق آن در مسیر کابل‌کشی

  • گزارش میزان خلوص مس بکار رفته درکابل شبکه تست مقاومت و میزان رسانایی کابل

  • اندازه‌گیری پارامترهای فیزیکی و مفهومی لینک از قبیل:

  • Propagation Delay

  • Length

  • Wire Map

  • Dc loop Resistance

  • Delay Skew

  • EXT

  • (Return Loss (RL

  • Insertion Loos

فیوژن فیبر نوری

تولید کنندگان کابل‌های فیبر نوری، این کابل‌ها را در اندازه‌های مشخص و محدودی تولید می‌کنند به همین علت در زمان نیاز به طول بیشتر، مجبور به اتصال چند کابل فیبر نوری به هم تا رسیدن به طول مورد نظر می‌باشیم که این اتصال بیشتر در ورودی ساختمان، محفظه‌های کابل‌کشی، کوپلر و هر نقطه واسطه بین فرستنده و گیرنده صورت می‌گیرد. همچنین در زمان قطع شدن قسمتی از کابل به دلایل مختلف نظیر حفاری نیاز به اتصال محل قطع شدگی کابل می‌باشد.
اتصال دو کابل فیبر نوری نیازمند تنظیم دقیق جهت جفت شدن هسته کابل‌ها یا نقاط درون کابل فیبر نوری single-mode می‌باشد به طوری که تقریباً تمام نور از یک فیبر نوری، به کابل متصل شده به آن وارد شود.
سایز کوچک نقطه اتصال فیوژن و توسعه دستگاه‌های فیوژن خودکار، اتصال از روش جرقه الکتریکی را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌های اتصال در کاربردهای تجاری کرده است. اتصال فیبر نوری بسیار پیچیده می‌باشد و لزوماً تنظیمات به گونه‌ای اعمال می‌شود که تلفاتی کمتر از 0.02dB حاصل شود.
از آنجایی که این کار به دقت بالایی نیاز دارد و بسیار خطاپذیر است و هر گونه خطایی در زمان فیوژن زدن باعث خرابی و تضعیف آن می‌شود باید توسط یک اپراتور متبحر و کار آزموده انجام شود.
ما قادریم با بکارگیری نیروی انسانی مجرب و دستگاه‌های فیوژن حرفه‌ای و به روز دنیا خدمات فیوژن یا جوش فیبر نوری را با کیفیت و دقت بالا ارائه دهیم.

Help Desk پشتیبانی شبکه و

از هر سازمانی پس از مرحله‌ی راه‌اندازی شبکه‌ی کامپیوتری خود، نیاز به فرآیند پشتیبانی شبکه و نگهداری آن دارد و سرعت عمل در رفع مشكلات، هنگام وقوع، از اولویت ویژه‌ای برخوردار است. اما دستیابی به‌چنین موقعیتی، بدون برنامه‌ریزی هدفمند و انجام پیش‌نیازها و پیش‌بینی‌های لازم میسر نیست. تهیه‌ی مستندات ضروری شبكه، شناسنامه‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم‌ها، شناسنامه‌ی كاربران و طراحی بازدیدها و سرویس‌های زمان‌بندی شده، گام مؤثری در نیل به این هدف و موقعیت می‌باشد.
فرآیند پشتیبانی با ارائه راهکارهایی همچون، سرکشی هفتگی و ارائه پشتیبانی فنی به کادر IT سازمان، استقرار تیم پشتیبانی شبکه به صورت پاره وقت و تمام وقت در محل مشتری شروع شده و تا تهیه‌ی مستندات ضروری شبكه، شناسنامه‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم‌ها، شناسنامه‌ی كاربران و طراحی بازدیدها و سرویس‌های زمان‌بندی شده ادامه می‌یابد.

برخی از خدمات پشتیبانی شبکه

  • عقد قراردادهای سالیانه پشتیبانی و نگهداری شبکه

  • ارائه سرويس‌های پيشگيرانه بصورت دوره‌های هفتگی، يک ماهه و سه ماهه با توجه به قرارداد

  • گردآوری و تهيه شناسنامه تجهيزات کامپيوتری موجود توسط تهران شبکه

  • تهیه مشخصات کامل سرور(ها)، سیستم‌ها، سوئیچ(ها)، روتر(ها) و ارایه‌ی شناسنامه‌ی تجهیزات

  • نگهداری و پشتیبانی از تجهیزات Passive شبکه شامل: کابل، داکت، پریز و پچ پنل

  • نگهداری و پشتیبانی از تجهیزات Active شبکه شامل: سوییچ، روتر و مودم ADSL

  • نگهداری و پشتیبانی از سخت‌افزار ایستگاه‌‌های کاری شبکه

  • کنترل دائمی سخت‌افزارها و نرم‌افزارها برای کاهش بروز مشکلات و کوتاه‌کردن زمان حل مشکل

  • اعزام کارشناس پس از حداکثر ۲ ساعت

  • پشتیبانی شبکه بصورت آنلاین

  • پشتیبانی تلفنی